Prijs
25.00

Op werkdagen voor 23.00 uur besteld, volgende dag in huis

Gratis binnen 30 dagen retourneren
Bezorging in de winkel is gratis
Klanten beoordelen ons met een
Media en journalistiek in Vlaanderen schetst de voornaamste tendensen binnen de Vlaamse journalistiek. Het doet dit vanuit het perspectief van de (on)rechtstreekse gevolgen van verhoogde mediaconcentratie in de Vlaamse nieuwsmarkt, in kaart gebracht door de Vlaamse Regulator voor de Media. Het boek bestaat uit korte, heldere hoofdstukken die elk een deelaspect van het rijke Vlaamse journalistieke landschap belichten. De auteur bespreekt zowel de grote Vlaamse mediabedrijven als de kleine (online) spelers in de marge, de regiojournalistiek, de homogene samenstelling van de redacties, copy-paste journalistiek, het vertrouwen van de bevolking in media en journalistiek, veranderend nieuwsgebruik, een meetsysteem voor nieuwsdiversiteit en de vermeende terugkeer naar de verzuiling. Het boek besluit met enkele heldere aanbevelingen voor mediabedrijven, journalisten, beleidsmakers en burgers. ***** “Wie anno 2021 een goed beeld wil krijgen van hoe Vlaamse uitgevers, omroepen en online nieuwshuizen in elkaar zitten, is hier aan het goede adres. Dit werk heeft daarnaast de verdienste van de toegankelijkheid. Behendig loodst Jonathan Hendrickx je langs moeilijke concepten als convergentie en crossmedialiteit, servicejournalistiek en nieuwspersonalisatie." ***** (Pol Deltour, nationaal secretaris van de Vlaamse Vereniging voor Journalisten)
Lees meer

Reviews

Door onze lezers geschreven
0 sterren | 0 beoordelingen

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?
Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde 50,00.

Details